Te mit látsz a falon?
2016. november 09. írta: Ahelyisegkalapacsa

Te mit látsz a falon?

Valamit csinálni kellett az ebédlő falával.

dsc_0468.JPG

Hiába  a minap (1,5 éve) lett kész az építkezés, a friss festés: a konyha-ebédlő a ház szíve. Itt pörög az élete hat embernek és barátaiknak.

Itt ugrik fel valaki az asztaltól csokis kézzel, hogy pisilni szaladjon, itt nyitjuk ki rosszul a ketchup kupakját (fröccs), nyáron ide érkeznek a kertből a sárcsata kemény harcosai, de mi felnőttek is itt ÉLÜNK, s ennek nyoma van. A falon is.

Csodás lenne egy tölgyfa borítás végig mart szegéllyel, kazettákkal, de erre most nem akarunk sokat költeni.

A lemosható fal kérdéskörét jártam be alaposan, míg a mostani döntésre jutottam.

Magasfényű kórház, iskolai folyosó életérzést otthonunkban nem akartam.

Igen drága festéket sem szerettünk volna, túl sok kellene nekünk belőle.

Így hát kikevertem a jó kis házi készítésű krétafestéket halványszürke színben, s két délután alatt felkentem két rétegben a falra.

dsc_0428.JPG

A hozzávalókkal együtt kb. 6000 Ft-ot költöttem a fal festékére. 15 négyzetméter falfelületről van szó.

A legdrágább láncszem a stencil volt (~10.000 Ft). Lehetett volna házilag is mintát festeni a falra, sőt "üresen" is maradhatott volna, de hosszas mérlegelés (értsd: hónapokig tartó szöszölés, szerencsétlenkedés) után a szakmai zsűri a hátam mögött erre a mintára szavazott.

dsc_0429.JPG

A stencilt szépen kimérve, vízszintezve felragasztjuk és mehet a pacsmagolás. Hengerrel gyorsabb, de pazarlóbb.

dsc_0431.JPG

Ecsettel gazdaságosabb, de elképesztő csukló munka. Nekem végül ez a Barbie méretű, wc pumpára hasonlító kis szivacs jött be:

stencil-ecset.jpg

Stencilezésről itt bővebben írtam.

Viszonylag gyorsan haladtam a sablon segítségével, bár a pöttyöket így is egyesével kellett pacsmagolni. De valamit valamiért.

dsc_0432.JPG

A fal mintájához passzoló sámlit illik használni. Nehogy kockásra üljetek, ha egyszer pöttyöket festetek! :)

Amikor kész lettem a krétafestékes fal festésével, illetve az akril festékkel való stencilezéssel, nagyon gyorsan lekentem falfénnyel az elkészült részeket, mielőtt a családom és egyéb állatfajták a házban megsimogatják a falat. Matt falfényből is 1,5 liter fogyott el (kb. 4000 Ft).

Azaz megközelítőleg ugyanannyiba került a konyha, ebédlő kifestése, mint a stencil.

dsc_0456.JPG 

Szegőléc, élvédő jön még a falra, valamint polcok a "fülkés" részbe.

Tényleg lemosható! Már teszteltük.

S mi ez a minta?

Nagyobbik fiam szerint pixeles űrlények. Idősb lányom szerint copfos lányok fejjel lefelé. Ifjabb lányom szerint virágok. Kisfiam azt mondta: pöttyök. A gyártó szerint keresztszemes minta.

Szerinted kinek van igaza?

dsc_0466.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://ahelyisegkalapacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr7211945075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eva Levai 2016.12.07. 12:39:53

Szia! Ez nekem is jól jönne, mert a kétévesem állandóan tejjel locsolja a (bontandó) lambériát. Elmondanád 15nm-re a receptet, kérlek? Köszönöm.

Ahelyisegkalapacsa 2017.01.05. 14:40:58

@Eva Levai: Bocsánat a kései válaszért! Itt leírtam a receptet, ez kb 10 nm-re volt elég. Sok sikert! ahelyisegkalapacsa.blog.hu/2016/05/17/pro-kontra_hazi_kretafestek
süti beállítások módosítása