Hol székel a boldogság?
2017. január 04. írta: Ahelyisegkalapacsa

Hol székel a boldogság?

Rég nem írtam, de nem a tétlenség vagy boldogtalanság miatt.

Nagyon szeretek barkácsolni. Kikapcsol, pihentet, feltölt. De a családom, munkám mellett komoly logisztikát igényel, hogy megvalósuljon egy-egy terv.

Szeretnék beszámolni például arról, hogy az ebédlő falfestésével elkészültünk. Mostanra az élvédők, szegőlécek is felkerültek. Csupán a fülke polcai hiányoznak még. De ismerek olyat, aki megígérte, hogy hamarosan felfúrja.

dsc_0049.JPG

Figyelmes olvasó azt is észreveheti, hogy új alátéteket készítettem. Ez is ezer éves adósságom volt a család felé. Itt mutattam be az elsőt, még az építkezés előtt. S íme, karácsonyra elkészültem az összes lemosható, fa alátéteinkkel!

dsc_0051.JPG

S a legutóbbi bejegyzés óta két székkel is gazdagabbak lettünk. (Igaz, szegényebbek is, mert rendre elhasználódnak az aktív felhasználók alatt. Sebaj, újabb fogasok vannak kilátásban!)

Egyik szerzemény sem új - természetesen.

Az elsőt egy kedves ismerőstől kaptuk. Pontosabban megkérdezte, kérjük-e, mert ha nem, lomtalanítás áldozata lesz:

dsc_0424_1.JPG

Ezek a székek sokkal masszívabbak, mint a svéd bútorbolt termékei. Persze, hogy kértük!

Az ülést eltávolítottam. Hideg zsíroldóval leoldottam a vázról a felsőbb rétegeket, de teljesen nem csupaszítottam le a sötét árnyalatot. Simára csiszoltam és dió színű lazúrral átkentem. Az ülőfelület új szivacsot és műbőr borítást (nyugodt szívvel lemosom róla a kakaót is, céklát is...) kapott kárpitos tanulmányaim alapján. 

dsc_0001.JPG

No és zoknit!

dsc_0004_1.JPG

A másik szék kedves szomszédaink hagyatéka. Károly bácsi és Jutka néni igazi pót nagyszülei voltak gyermekeinknek. Mindannyiunknak hiányoznak. Haláluk utáni lomtalanítás során sok minden kikerült az utcára a házukból, amire a rutinos gyűjtögetők azonnal rávetették magukat. Én sajnos nem voltam itthon azokban a napokban. De mikor hazaértem, ez a szék még mindig ott árválkodott az utcán! Egy foglaló sem üldögélt rajta.

dsc_0427.JPG

Annyira örültem neki! Nagyon tetszik a formája, háttámlája. A stílusa éppen igen trendi, de ezt egyik gyűjtögető sem tudta. Így aztán mind formailag, mind tartalmilag is a szívemhez közel áll ez a kis szék, amit igazi ajándéknak tekintek.

Itt is a régi kárpitot teljesen eltávolítottam, s a vázat alaposan megtisztítottam. De nem csiszoltam le teljesen a régi színt, csak felfrissítettem. (mobilos kép, bocsi)

20161205_141717-1.jpg

Ugyanazzal a borítással fedtem az ülőfelületet, mint az előbbi szék esetében.

20161205_141656-1.jpg

Itt a párnát külön kellett behúzni. így ez a munkarész elég silány lett - varrni nem tudok, ez a helyzet.

dsc_0060_1.JPG

Mire elkészültek a fenti bútorok, több székfoglalót is megértek.

"Boldogság, gyere haza": foglalj helyet!

dsc_0057.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://ahelyisegkalapacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5312096145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kékMadár 2017.01.05. 14:36:11

Nagyon helyesek lettek! A zokni igazán bájos, a második széknek pedig tényleg klassz fazonja van. Hogy nem tökéletes? Ettől csak otthonosabb!

Ahelyisegkalapacsa 2017.01.05. 14:37:39

@kékMadár: Köszönöm, kedves kékMadár! :)
süti beállítások módosítása