Hogyan jutunk el a szextől a székig?
2014. január 10. írta: Ahelyisegkalapacsa

Hogyan jutunk el a szextől a székig?

fotel
Mielőtt megbotránkoztatnék bárkit is olvasóim közül, gyorsan válaszolok a sikerhajhász kérdésre: egyszerű betűjátékkal.
A játék szabálya, hogy az adott szót csak egy betűvel változtathatjuk meg úgy, hogy újabb értelmes magyar szóalakot kapjunk. Ezt a láncolatot három betűs szavakkal igen sokáig lehet fűzni.
Én négy lépésben jutottam el a célig a feladványban, de ha valaki kevesebbel is odaér (szigorúan csak a játék szabályai szerint), annak ajándékot küldök! 
Kezdő szó tehát: szex. Záró szó: szék.(Az 'sz' kétjegyű betűink közé tartozik, tehát egy betűnek számít, ami két jegyből áll.)
Az én megoldásomat a hétvége után teszem közzé. Addig jöhetnek a ti megfejtéseitek!
 
Ha már eljutottunk a székhez, kezdjünk is vele valamit!
Szék átalakításokban is bővelkedik a net, tengernyi ötletet meríthetünk. 
Én egy nőies, vidám széket szerettem volna készíteni nagyobbik lányomnak. Mindenképpen ki akartam próbálni a csipkével való társítást.
 
Nagyszüleim hagyatékából került elő ez az elárvult, kopott szék:
Sajnos kevés kép készült a munkafolyamatról. Az ülőfelületet el kellett távolítanom, használhatatlan volt. Rengeteget kellett csiszolni. Nagypapám többször is átkente az évek során igen erős, vastag festékekkel (volt köztük sötét zöld is). Egyszerű, olcsó préselt falemezből kifűrészeltem az ülőfelületet. Az egész széket fehér alapozó festékkel átkentem (átfújtam, sprayfestékkel). 
Eredetileg ronda, műszálas csipkefüggöny darabot ráfeszítettem az ülőfelületre, alulról rá is szögeltem a falemezre picit, hogy tényleg feszüljön az anyag. S ekkor jött a legjobb rész.
Meggypiros sprayfestékkel befújtam az ülőrészt is, a szék vázát is.
Száradás után levettem a csipkét s végre eszembe jutott a fényképezőgép:
 
A műszálas csipkefüggöny egyetlen jó tulajdonságát őriztük meg: a virágmintákat.
Néhány kárpitszeget is színre fújtam és fehér díszzsinórral körbeszegtem az ülőfelület és a szék vázának találkozását. Ezen a képen ez még nem látható sajnos. A teljes enteriőrt majd a szék végleges helyén láthatjátok.
 
Melengeti a szívemet, hogy azon a széken, amin a nagymamám pucolt, hámozott, dolgozott a konyhában fáradhatatlanul, most a kislányom olvasni, írni tanul. Reméljük hasonló hatékonysággal.

A bejegyzés trackback címe:

https://ahelyisegkalapacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr4411706941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária Balázsi 2014.01.12. 14:33:57

Kedves Rita! Nekem van egy megoldasom a "Hogyan jutunk el a sextol a szekig?" szex ->szel->szél ->szék Tovabbi szep napot es sok sikert a bloghoz! Nagyon jo otlet! :) Puszi Tunde

BoRi 2014.01.12. 15:25:31

Így van! :) Köszi Tünde, Neked is! pussz, r

Lőrincz Zsuzsanna Ágnes 2014.02.04. 14:50:33

Kedves Rita! Hogyan? szex - iksz - szék!?:) Üdv Zsuzsa
süti beállítások módosítása