Egy élettárs megvilágosodása
2015. március 25. írta: Ahelyisegkalapacsa

Egy élettárs megvilágosodása

Még születésem évében vették a szüleim ezt a szekrénysort a bővülő család új lakásába.

(Találgatásokat megelőzendő: a bútor Petőfi életkorát lepipálta, Faludyét még nem és minden panaszmentes nap ajándék a számára.)

szekrénysor előtte

Mikor férjemmel összeházasodtunk, s minden pénzt egy közös otthonba fektettünk, hálásak voltunk, hogy szüleim nekünk adták ezt az óriási bútort, hiszen berendezésre igen kevés maradt. Érzelmileg persze kötődtem én ehhez a sötét monstrumhoz, hiszen ebbe kapaszkodva álltam föl először, ezekben a szekrényekben lehetett a legjobban elbújni (testvérek, szülők, Mikulás, szomszéd néni - mikor ki elől) és millió kedves családi kép háttereként is állandó bútordarabja(társa) volt életemnek. Tömör fából van minden része, elképesztő strapabíró.

És mégis. Sötét és eljárt felette az idő.

Az építkezés költségvetését tekintve kizártnak tűnt, hogy az új nappaliba új szekrénysorra futja majd. Többször is eljátszottunk a gondolattal, hogy lecseréljük és megcsináltatjuk álmaink nappali szekrénysorát. Például:

A cél (az lett volna), hogy világos legyen és sok-sok könyv kulturáltan elférjen .

Aztán megismertem Annie Sloan csodafestékét, s a költségeket is mérlegelve, mintegy utolsó esélyként fölajánlottuk a szekrénysornak, hogy kivilágosítva velünk maradhat, ha jó lesz.

A festék bemutatása kapcsán már láthattátok a kezdeti suhintásokat:

Kép 017

 

Kép 018

Egy réteg festék után ilyen kis csúnya szegény.

Kép 021

Két réteg után viszont ilyen szép, fáradt krém színe van az Old ochre árnyalatának.

Kép 023

A waxolás pedig tovább mélyíti a színt ill. védelmet ad.

Felajánlottam a szavazó bizottságnak (értsd: család), hogy készíthetem antik stílusban is az egészet. Csupán az éleken csiszoltam vissza a sötét alapszínre.

DSC_0022

Egyhangúlag leszavazták. Az új bútorfogantyú javaslatát is.

Majdnem 4 méter hosszú, 220 centiméter magas bútorról beszélünk, így a hagyományos "lecsiszolom, alapozom, festem, lakkozom" maraton barkácsolás szóba sem jöhetett. Bútor és festés hibát csiszoltam így is, eleget.

Csak a színválasztás heteket vett igénybe (ne legyen fehér, se megsárgult fehér, se szürke, de legyen világos és mégis kicsit mély, matt).

A teljes festés pedig 4 hónapig tartott. Persze ez nagycsaládos, kisgyerekes életforma mellett értendő. (Csak akkor lehet festeni, ha a kicsi alszik, vagy lekötik a nagyobbak. Ajtókat csak akkor lehet visszaszerelni, ha a férj is itthon van. Addig viszont nyomon kell követni, hogy a szekrények tartalmát ki, hová hordta szét. A leghatékonyabb akkor voltam, ha mindenki kiment szépen a jó levegőre!)

Ignac

Ő nem ment ki szépen a jó levegőre..

Szakaszonként igyekeztem haladni.

Kép 037

Karácsonyra elkészültem a bútor háromnegyedével.

DSC_0183

Előtte-utána:

előtte-utána

Nagyon zsúfolt az összhatás, tudom. Nem ez a végleges helye az öregnek, ez nyugtasson bennünket.

Tartozik a szekrénysorhoz egy üveges szekrény is. Nem is fért el a többi mellett eddig. Így nézett ki szegény:

PB020540

Az üvegnek mennie kellett.

Az építkezésünk folyamán néhány fal is bontásra kerül. Olyan is, amire már (majdnem) kész burkolat került korábban falemezből:

DSC_0026

Én még lefestettem volna színre, de spongya rá.

Így fájó szívvel ugyan, de - hogy teljesen kárba ne vesszen -, ezekből vágtam ki egy-egy darabot a szekrényajtó üvege helyére.

DSC_0177

Ezt is lekentem két rétegben Annie Sloan krétafestékével (kevesebb mint 2 liter fogyott el összesen!), két rétegben waxoltam és KÉSZEN LETTEM!!!

DSC_0192

Ő sincs még megfelelő enteriőrben, de már most jobb mint régen.

DSC_0199

DSC_0181

DSC_0196

DSC_0188

DSC_0206

Mit gondoltok, érdemes volt meg/felvilágosítanom az élettársamat?

szekrény montázs2

A bejegyzés trackback címe:

https://ahelyisegkalapacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr711707017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Máté Marx 2015.03.27. 11:00:14

Húúú, Rita, ez eszméletlen lett! Kivilágosodik a lakás tőle!

SweetHome 2015.03.27. 11:00:44

Nagyon szép lett! Kár lett volna meneszteni, csak egy kis fiatalító kezelésre volt szüksége :) Nekem tetszenek az olyan bútorok, amiben van valami érdekes - a szekrényednél például a hullámok nagyon szépek!

BoRi 2015.03.27. 11:25:37

Köszönöm szépen!

BoRi 2015.03.27. 11:25:57

Köszi!
süti beállítások módosítása