80 nap alatt a ház körül
2015. október 22. írta: Ahelyisegkalapacsa

80 nap alatt a ház körül

 

A legutóbbi bejegyzésben beszámoltam a készülő asztal lábáról.

A "lapja" ez a bőrönd lett. Így nézett ki, mikor - ki tudja mennyi utazás után - hozzánk érkezett:

DSC_0211

Műbőrt leszedtem, rozsdától megszabadítottam, málló darabjaitól búcsút vettem. A fatapaszért kiáltó részeket kezeltem, de teljesen makulátlan felületre nem vágytam egy nyugdíjas faláda esetében.

(Sajnos teljesen aktfotóm nincs a bőrönd ezen állapotáról.)

Majd megkezdődött az építkezés. Ő maradt, mi mentünk. Az építők időnként arrébb dobták tették szegényt, hogy le ne bontsák, illetve be ne falazzák. Nyár vége lett, mire újra leporoltam, hogy asztal váljék belőle.

A színválasztás nehéz volt. Nappalinkban lesz az állandó lakhelye, amiben az ősz színei dominálnak.

 

Mégis szerettem volna, ha a koffer picit bátrabb szerepet kap a színpalettán. Például ennyire:

Végül a szoba szőnyegének árnyalataiból választottam. Tervezem, hogy a házi színkeverést, festék készítést kipróbálom, de most nem volt szükségem nagy mennyiségre. Így csupán egy mini kiszerelést választottam a már bevált  ASCP csodafesték palettájáról. A szín neve: Louis Blue.

színválasztás

 

Színpróba a szőnyegen munka közben:

színpróba

Féltem eleinte ettől a kéktől. De ahogy festettem, festettem, egyre jobban tetszett. Olyan lágy, derűs árnyalat! Nem, nem bilikék. Remélem a képek igazolják!

Louis Blue

A belsejével sokat szenvedtem. Le kellett kapirgálnom a ráragasztott falemezeket.

DSC_0210

Az idő és a bőrönd valódi vasszege nem tüntethető el csupán csiszolással, festéssel. Így az "ápol és eltakar" módszert választottam: textillel fedtem el azokat az egyenetlenségeket, amiket a festés csak hangsúlyozott volna. Alján kapott egy kis bélést, hogy a szögek illetve csavarok, amikkel a lábakhoz erősítettem ne domborodjanak ki, s erre jött a csíkos vászon. A felső részen pedig decoupage technikával ragasztottam a szövetet. De picit gyűrött lett, nem vagyok rá büszke. Csak annyira csinosítottam az alsóruházatát a bőröndnek, hogy ne ájuljunk el a külső-belső különbségtől.

De ha rám hallgattok, csukva tartjuk.

A belső oldalak a nagy projektből maradt Old ochre árnyalattal lettek lefestve, waxolva.

belülről

 

A vasalatok arany színt kaptak.

borral

Elegendő 100ml festék egy ekkora utazóláda külső felületének lefestésére?

Igen!

De ehhez szükséges volt megfelelő mértékben hígítani a sűrű festéket, illetve az alsó felületet - mert nagyon aggódtam, hogy nem lesz elég - Old ochre árnyalattal "alapoztam", ezzel eltüntetve a fa foltjait/sötét alapszínét. Így egy evőkanálnyi Louis Blue elegendő volt az egységes szín eléréséhez alul is. Ám ha meg kellene határozni, mekkora felületre elegendő 1 dl ASCP, azt mondanám:

egy fedélzeti bőrönd átlényegülésére.

kenés

Ideiglenesen a vendégszobában teljesített földi szolgálatot:

DSC_0346

 

A bőrönd füle maradt fekete, hogy feleljen a lábazatra.

DSC_0330

De mi a varrógépláb kérdése? Várom a javaslatokat!

közeli

A bejegyzés trackback címe:

https://ahelyisegkalapacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr6111707025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsa Weigand 2015.10.23. 09:58:19

Gratulálok! Szerintem nagyon jó lett. Nekem is van hasonló, régi bőröndöm. Talán egyszer megcsinálom.

BoRi 2015.10.25. 12:17:11

Köszönöm! Kíváncsian várom! :)
süti beállítások módosítása