Kárpitozás alapfokon
2016. április 12. írta: Ahelyisegkalapacsa

Kárpitozás alapfokon

 

Emlékszel még a bútorismereti bejegyzésekre?

Smizett, sifonér, bargueno és hasonló idegen hallású bútorokról volt szó, amit már láttál (talán), de nem tudtad (esetleg, véletlenül), hogy az.

Itt is volt róla szó, meg itt is.

Itt egy újabb remek alany: az ottomán. Ők mind azok:

Bevallom, én simán lezsámolyoztam őket (egyiket-másikat puffnak hívtam, de psszt) korábban.

Pedig ez nagyobb. Török eredetű, díványszerű, háttámla nélküli ülőbútor.

Mesésen szép mélytűzve:

Nesze neked, kerevetet fedhettem be kelmével én es!

Manohuis lányok tartanak kárpitos workshopot kezdőknek Az AsztaLom műhelyében. Jó előre telve a naptár náluk is, nálam is, de valaki visszamondta egy olyan napon, ami kivételesen nekünk is szabad volt, így férjem támogatásával lecsaptam az üres helyre.

Tömör és hasznos elméleti bevezetőt tartottak a lányok a kárpitozásról. Anyagokról, eszközökről, réteg sorrendekről, eljárásokról.

DSC_0097

Mindenképpen tanulság a számomra, hogy komoly fizikai feladat ez, s ha tényleg jót akarsz, elképesztő sok munkával jár.

Kezdem érteni, hogy Mi került ezen a fotelon 7200 Ft-ba?!  (Az azonos című kabaréjelenetet Márkus László és Almási Éva szereplésével megtalálod a bejegyzés alján.)

Majd nekiláttunk a saját kerevet elkészítéséhez. Előregyártott, kifúrt fenyőalapra ragasztottunk vastag (5 cm) szivacsot.

DSC_0100

Vlies réteggel borítottuk be az egész felületet, s erre tűztük fel ideiglenesen a választott kárpitot.

cimkézett

Az első gomb mélytűzését megmutatták a lányok, aztán szerencsétlenkedhettem készíthettem tovább én.

[caption id="attachment_1336" align="aligncenter" width="206"]12990934_966854820036354_5478070460181754634_n A képet Az Asztalom műhely háziasszonya, Erika készítette[/caption]

A kárpit letűzögetése hosszú és fárasztó munka. (Simít, húz, tűz - centinként.) Még profi gépekkel is. De a Manohuis lányok nagyon türelmesen segítettek.

Az ottomán lábait a nappalink szőnyegéhez igazítottam. Annie Sloan palettájáról az English Yellow árnyalatot választottam sötét waxszal.

DSC_0107

S hogy bevált-e?

Esti mesénél három kis fenék is ráfér.

ottomán vágott

Akié már nem fér el, az a lábát teszi rá a fotelből, egy másik típusú esti meséért.

inkább ezt

Értitek Az arany ember és A helyiség kalapácsának kapcsolatát?

Hogy mi a mottó mán?

Hát az ottomán!

ez jó

Na jó. Inkább nézzétek meg az említett jelenetet esetleg ezen kereveten:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE[/embed]Mi kerül ezen a fotelon 7200 Ft-ba?

A bejegyzés trackback címe:

https://ahelyisegkalapacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr10011707041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása