BORIbon és ANNIEpanni csodafestékes kalandja
2014. november 20. írta: Ahelyisegkalapacsa

BORIbon és ANNIEpanni csodafestékes kalandja

Találtam egy családbarát festéket! Egy játékmackó is tudná használni. (Én vagyok BORIbon, a gyengébbek kedvéért.)

- Lakásban, beltéren is használható, mert vizes bázisú.

- Ha nem pereg a(z előző) festék a lefestendő felületről, elég egy portalanítás és máris kenheted! Nem kell csiszolni!

- Nagyon sűrű a festék, így kevéssé csöpög. Kicsit arrébb tolod az útban lévő könyvet, játékot, gyereket és fested.

- Hamar szárad. Amíg a nagyobb leckét ír/ fő a vacsora/kisebbek a kádban stb. felmázolod a festéket, s mire elmész, hogy segíts/elkészítsd/kivedd stb., megszárad.

- Gyerekek is segíthetnek.  Nem lehet elrontani. A hibák gyorsan javíthatóak.

De nézzük meg közelről, miről is van szó.

Sok-sok leírás, tapasztalat található már magyarul is Annie Sloan krétafestékéről, az ASCP-ről (Annie Sloan Chalk Paint). Főleg a termék hazai forgalmazójánál, Enikőnél, aki maga is anyukaként, kisgyerekek mellett vágott bele vállalkozásába, ami máris szimpatikus volt.

Nálam adott volt egy sötét, tömör fa, lakkozott(!) bútor:

Kép 017

A sok leírt tapasztalatnak köszönhetően nem teljesen tudatlanul fröccsentem bele az első bödönbe. Számítottam rá, hogy az első réteg felkenése után jön a megdöbbenés:

- Te jó ég, mit tettem! - valóban ronda, ijesztő látvány.

Kép 018

Felkészülten várt a nehézség, hogy az ecsethasználat is más ennél a krétafestéknél, mint más vizes bázisú vagy oldószeres festéknél (ami szépen terül el, megfelelő előkezelés után, míg az ASCP csiszolás nélkül kenhető).

- Pacsmagolok itt össze-vissza, sehogyan sem lesz egységes, szépen fedett a mázolás!

Valóban, a festék állaga felbontáskor olyan sűrű, mint a gyors-étkezdékben kapható shake: ajakizmaid homokóra jellegűen összecuppannak, hogy felbírd szívni az édes nedűt. Ezt ne is próbáld, nem finom!

De az első réteg felkenéséhez pont ez a halmazállapot jó. Vastagon, alaposan de csúnyán megtapad. Nem baj, nekünk ez kell. Ez az ára a csiszolás megspórolásának.

A második réteghez viszont nekem az vált be, hogy 2-3 teáskanál festékhez 1 ml vizet kevertem. Természetesen a gyerekek műanyag Ikeás kanalát áldoztam be erre a célra, egy Nurofenes adagolóval. (mindkettő elmosogatható az akció után) Így a "shake" tejszínné hígult és gyönyörűen el tudtam kenni egyenletes felületen.

Kép 021

 

A sötét, mogorva, de elképesztő masszív (nézzétek a bútorajtó vastagságát!) fadarabom két réteg után már Old Ochre színben virított:

Kép 022

Igen, itt-ott látszik a sötét alap, az ajtó oldalán, de ez engem nem zavart. A szín végleges mélységét és a festék védelmét a wax adja. Ezt ecsettel kell nagyon vékonyan felkenni. Az eredeti AS wax pamacsot drágának tartottam, így egy Munkácsy pemzlinek a végét egyenesre vágtam. Remek házi waxoló ecsetem lett.

Kép 026

 

Egy picit folt a családbarát listán, hogy a frizurámnak nem tesz jót az Annie Sloan féle wax. ;)

Kép 023

Lehet, hogy az ASCP klubtagok megköveznek érte, de én polcon - ahol nagy a kopási felület - matt, vizes bázisú bútorlakkot is használtam. A színén nem változtatott. Tartósságáról néhány év múlva beszámolok.

Fogantyúval:

Kép 034

Az egész bútor egy óriási feladat, ugyanis ez egy nappali szekrénysor. Erről külön bejegyzésben be fogok számolni.

Íme egy felső szekrény (van még belőle négy!):

Kép 035

Családbarát festékhez jár lelkes segédmunkás is:

Ignac

Tényleg egy játék a festés így. A festék áráról, beszerzéséről Enikőnél tudtok érdeklődni.

Ne ijedjetek meg, a festék drága.

De ha összeveted a csiszolásra szánt időt, az abból keletkező port, az alapozó, majd a fedő festék árát, olcsóbban/egyszerűbben jössz ki, hidd el. Nekem legalábbis ekkora bútornál mindenképpen olcsóbb választás volt Annie Sloan festéke. De krétafestéket lehet házilag is előállítani. Keress rá a neten.

Olyasmi ez, mint mikor mirelit leveles tésztát veszel. Időt, energiát spórolsz meg az előkészítésnél, de finom sütit sütsz így is. Ahogyan azonban a sütésnél is van aki elájul attól, hogy nem házi a tészta, úgy ennél a festési technikánál is lehet olyan, aki hátast dob a "hanyag" munkától: a csiszolás, alapozás hiányától.

Mérlegelj és dönts.

Én pedig beszámolok majd a kész szekrénysorról is.

Kép 037

A bejegyzés trackback címe:

https://ahelyisegkalapacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr2511706995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása